Monday, December 05, 2016

Ice-Watch Light Up The Night Run

 Date : 3 December 2016 (Saturday)
Time : 8.00 pm
Venue : Plaza Shah Alam
Distance : 5 & 10K
 First time join event ni. Last year tak join sebab kemalasan melanda. Second edition this year, tahun lepas first time event ni diadakan. Lokasi berlangsung event ni di Plaza Shah Alam, Shah Alam sana. Bak member kata, tetiba je meriah plaza ni dengan orang ramai. Selalunya lesu tak de orang. 
Jadinya hari kejadian, sebab start pukul 8mlm tak nak la pi awai sangat. Pukul 530 ptg baru gerak dari KL. Sejam jugak la nak sampai Plaza Shah Alam ni. Sampai je, alamak dah ramai orang, pusing dua kali parking sudah penuh daa. Parking dalam Plaza Shah Alam dah kena block oleh security. Runners dah tak boleh masuk kecuali customer yang tak terlibat dengan larian. Terpaksa la park area SMK Sekyen 9 di Jalan Tunku Ampuan Rahimah sana. 
 Meriahnya larian ni ialah para runners masa registration boleh pilih baju kaler apa yang berkenan. Ada 6 kaler i.e. biru, kuning, hijau, purple, pink dan oren. Sama macam kaler medal jugak, very the colourful.  Selain tu jugak , bagi runner yang bertuah akan dapat jam free dan boleh redeem masa collect bib. Yang dak bertuah dapat jugak. Dapat diskaun untuk beli jam ice watch. Dari Harga 699, dapat beli dengan harga 99 hengget je.  
 Yang bestnya jugak walau jarak 10K saja, tapi pacer ada jugak disediakan. Ada dari pace 5.30 per KM hinggalah ke pace 7.30 per km. Ikut la mana yang mampu. Pacer jugak very supportive untuk event ni. Selain maintain pace, ada jugak kata-kata semangat diberikan sepanjang larian.
 Macam mana dengan route pulak?  Event yang sepatutnya start pukul 8.00 malam bagi kategori 10k terpaksa dilewatkan 10 minit sebab polis belum bagi kebenaran lagi. Kena tunggu dalam 10 minit untuk clearkan jalan daripada kenderaan. Route senang saja, pegi 5 balik 5. Route yang sama. Dari Plaza Shah Alam keluar terus ikut Persiaran Kayangan hinggalah ke traffic light Jalan Liku 8/1. Dari situ akan straight sehingga jarak 5 km di Jalan Bukit Cerakah dan u-turn balik ke Plaza Shah Alam. Traffik kontrol agak terkawal. 
 Route agak berbukit la. Tapi sikit saja la bukitnya tu. Bukit manja saja. More to fun run la event ni. Untuk kategori 5K pulak sama saja route nya. Bezanya akan start 15 minit lambat. Kategori 5k akan u-turn di jarak 2.5K.
 So moga ketemu lagi #IWLUTNR16 next year.

No comments: